.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خنده بر هر درد بی درمان دواست از جمله سینما !
در یک گزارش میدانی از چند سینمای مرکز شهر سوال کردیم طالبان فیلم های کمدی بیشتر است یا آثار جدی با جوابی متفاوت مواجه شدیم!
خنده بر هر درد بی درمان دواست از جمله سینما !

شمال نیوز : در یک گزارش میدانی از چند سینمای مرکز شهر سوال کردیم طالبان فیلم های کمدی بیشتر است یا آثار جدی با جوابی متفاوت مواجه شدیم!


بخش عمده ای از مخاطبان سینما در گروه های سنی مختلف به خصوص خانواده ها، در گیشه سینما و بیلبورد ها به دنبال آثار کمدی بودند. در این میان البته زوج های جوانی بودند که برای دیدن برخی از آثار جدی و حتی تلخ به سینما آمده بودند.


نکته جالبی که در کلام بسیاری از مخاطبان به چشم می خورد، این مسئله بود که به سینما آمده ایم تا دقایقی فارغ از اتفاقات روزمره و تلخی های زندگی بخندیم و خستگی هفته را از تن به در کنیم.
برخی از افراد نیز بخاطر ستاره های سینمای کمدی در کنار گیشه دست به جیب شده بودند و برخی برای تبلیغات دهان به دهانی که از برخی فیلم ها شنیده بودند آمده بودند.


در کل باید گفت بیش از هفتاد درصد افراد در چهار سینمای مرکزی شهر برای دیدن آثار کمدی همراه با خانواده یا با دوستان و آشنایان راهی سالن های سینما بودند و این اردوی کوتاه مدت فرهنگی را بیشتر برای یک دورهمی در کنار هم سپری می کردند.

 

در شرایطی که وضعیت اقتصادی و علاقه مردم به فیلم دیدن در سالن های سینما رنگ و لعاب گذشته را ندارد تنها راه نجات نزدیک شدن به سلیقه ای است که در چند سال اخیر برگ برنده موفیقت در گیشه محسوب می شود.

سینما امروز صنعتی است که در سرمایه گذاری و بازخورد اقتصادی بایستی به یک توازن منطقی رسیده تا بتواند چراغش را روشن نگه دارد. در روزگاری که جریان اقتصادی حاکم در جامعه سینما را از سبد زندگی روزمره مردم جدا کرده است، طبیعی است که سرمایه گذاران علاقه ای به ورود به این صنعت هنری نداشته باشند و صاحبان فیلم نیز انگیزه ای برای نمایش فیلم شان در سالن های خالی از تماشاگر نداشته باشند و این یعنی فاجعه ای که اگر از آن رها نشویم فردای روشنی پیشرو نداریم.

 

 

از طرفند های مختلف فیلم دیدن در سالن های سینما اگر فاکتور بگیریم و داستان کشاندن فوتبال به سالن های سینما را اتفاقی فصلی بدانیم و نمایش تئاتر های آزاد را در سالن های سینما مقوله ای سلیقه ای قلمداد کنیم متوجه خواهیم شد که مسکن ها زودگذر هستند و راه نجات، چاره ای معقولانه طلب میکند درواقع با این تجویز های اورژانسی نه کار سینما راه می افتد و نه سینمادار می تواند به آینده امیدوار بماند.

 

اما راهکار ماندگار این قصه مسیری است که خود سینما به ما نشان می دهد سال هاست که ژانر کمدی گیشه ی سینما را تضمین می کند و جدول فروش اصول مختلف، مدیون آثار کمدی است که با فاصله های میلیاردی نسبت به دیگر ژانر ها بازگشت سرمایه را تضمین می نمایند. در چنین شرایطی بدیهی است که می توان روی این مسئله حساب ویژه باز کرد با کمرنگ کردن خطوط قرمز و منطقی کردن چارچوب های ممیزی، فرصت ساخت آثاری جذاب را در سینما رغم زد تا ضمن نجات گیشه، جریان تولید را نیز در سینما مدیریت کرد. در چند سال اخیر فروش میلیاردی در سینمای کمدی ثابت کرده است که می توان برای جامعه ای که در این شرایط روحی نیازمند موقعیتی مفرح و شاداب است جریان کمدی سازی را در سینما جدی بگیریم.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.137 seconds.